!

Jag är dålig på det här med att sova när jag ska, men detta är viktigt jag kom precis på mitt quest of life! Måste skriva hur det gick till, låg och funderade lite och kom på att jag inte visste vad avsändare heter på engelska, så tog upp mobilen för att ändra den till engelska, men det tjänade ingenting till för när jag öppnade ett sms frog det bara from och inte avsändare, så vet fortfarande inte, men kollar upp det imogon. Jag fortsatte att fundera och funderade på att jag har funderat på att börja blogga på engelska, bra övning och massa kul, jag typ älskar engelska.. Men jag har i alla dall kommit fram till att jag förmodligen kommer fortsätta blogga på svenska för vill inte förlora lata läsare som inte orkar läsa på engelsk. Jag tänkte vidare och kom fram till att det är väldigt konstig att blogga på ett språk som inte är sitt modersmål, och att folk som är typ födda i sverige men flyttat utomlands som vuxna brukar ha svenska bloggar. Men i alla fall så kom jag att tänka på att jag har hört någon stans att det språk man drömmer på är typ sitt riktiga modersmål, typ som barn som har föräldrar från olika länder och pratar flera språk hemma har typ ändå ett språk de drömmer på¨. Och jag har kommit fram till att min livsuppgift är att drömma på engelska! Wow nu har jag i alla fall ett mål här i livet! :D Sjukt nöjd och trött, god natt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0